Lehet, hogy Te sem tudod pontosan, mit is érts ezen az új personal branding kifejezésen, ami mostanra már divatossá vált, mégis gyakran félreértett.
Most három fő pontot említek meg a személyes márkával kapcsolatban, amelyek segíthetik a megértést.
- Az erős személyes márka segít abban, hogy szem előtt lehess azon emberek számára, akik pontosan azt keresik, amit Te nyújtani tudsz. Ha nem emelkedsz ki a tömegből, olyan leszel, mint egy átlagos termék, amelyért csak a legszükségesebb minimális árat fizetik meg. Kitűnő például szolgálnak a tudatos brand buildingre a híres celebek, zenészek, filmsztárok. Azt a többlet összeget, amit megkeresnek, csak részben köszönhetik tehetségüknek, részben pedig a média által kínált lehetőségeket kihasználva erőteljes és egyedi személyes márkájuknak.
- A kialakított personal brand túlélhet Téged. Rengeteg példát találsz arra, hogy a személyes márka évtizedekig, akár századokig is "élő" lehet, ezáltal folytatva a termékek és szolgáltatások eladását. Gondolj itt William Shakespeare-re, akinek személyes márkája még mindig bevételt hoz a Royal Shakespeare Company-nak, vagy Michael Jacksonra, akinek ma szavazásokat, híreket, rajongói klubot, és közösségi szolgáltatásokat kínáló weboldala üzemel.
- A personal brand nem azonos a munkahelyi pozícióval, a karriered aktuális státuszával. Vannak, akik ezért hajtanak, és ha egyszer megszerezték, nehezen engedik el. Úgy hiszik, a megszerzett pozíció határozza meg, hogy kik is ők. Munkahelyi pozíciód ugyan megmutathatja a hierarchiában a helyed, talán a képességeidre is rávilágít, de nem mutatja meg, hogy miért dolgozol, sokszor azt sem , hogy mit is csinálsz konkrétan és nem tesz Téged szeméyles márkávvá.
Ha felkeltettük az érdeklődését, kattintson ide!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.