Csak haladóknak!

Állásban haladni: hogyan legyünk haladó álláskeresők, hogyan építsünk fel egy sikeres personal brand-et? Tanácsok, aktualitások csak haladóknak!

2010.02.24. 23:33 Hajdu Zoltán

Álláskeresők mantrája: "brand yourself"

Mit jelent a brand? Márka, érték, stílus, vagyon. Sok mindent, amelyek összefüggnek egymással. Mint kifejezés, a marketing tudományokban honosodott meg a 20. században, de a jelenben már jóval többet jelent, mint egy klasszikus szakszó.

A személyes márka (personal brand) mindenkiben benne van. Saját márkáddal fekszel le este az ágyba és kelsz fel reggel, vele jelensz meg egy tárgyaláson vagy interjún és bemutatod embereknek. A personal brand akkor is veled van, ha nem akarod, ha nem építed, nem figyelsz rá. De ma, amikor több ezren vesztik el munkájukat vagy keresnek új állást, a személyes márka erejét nem szabad alábecsülnöd, tudatosan kell vele foglalkoznod. Saját márkádat éppúgy formázhatod és alakíthatod, mint a nagy vállalatok termékeik márkáját, a sikerhez azonban előbb alaposan meg kell ismerned magad. A personal brand így fogalmazható meg: az, amit az emberek mondanak rólad, amikor kimész a szobából. Ha akarod, képes vagy a saját márkádat értékes vagyonná alakítani, talán a legértékesebbé. Olyan szimbólumok közvetítik, mint a neved, megjelenésed, vagy ahogyan beszélsz.

Személyes márkádnak 2 dimenziója van, a hírnév és a hatásfok. Minél nagyobb azon emberek száma, akik ismernek, gondolnak rád, annál jobb a márkád hatásfoka. Minél gyakrabban gondol rád valaki, minél jobb véleménnyel van rólad, annál erősebbé válik a hírneved is. Egy erős personal brand kialakításához szükséged van mindkét dimenzióra. Bárki felépítheti karakteres személyes márkáját, ha tudatosan áll hozzá és aktívan foglalkozik vele. Különösen fontos azonban a saját márka neked, ha értékesítő pozícióban dolgozol, ahol elvárják tőled, hogy komoly mennyiségű üzletet hozz tető alá. Számodra a personal brand fontosabb, mint bármi más.

A sikeres személyes márka építéséhez a következő alapvető jellemzőket kell megcéloznod: legyen márkád hiteles és következetes. Egy erőteljes márkának személyiségedet, az életviteled és munkádat együttvéve kell visszatükröznie. A legjobb önmagad kell adnod egy brand létrehozásához. Első lépésként meg kell tudnod állapítani, hogy milyen veled született adottságaid vannak. Legjobb, ha ezeket kezded el jellegzetessé fejleszteni. Ha hiteles vagy, az emberek tudni fogják, hogyan viszonyuljanak hozzád: lesznek, akik elkerülnek, de olyanok is, akik megnyerőnek találnak majd. Következetesség alatt pedig azt értem, hogy a munkahelyi és magánéleted konzisztensen alakítod ki, annak ellenére, hogy sokszor szeretnéd a kettőt egymástól teljesen elválasztani. Minél hitelesebb, megbízhatóbb vagy, annál inkább bíznak majd mások is benned. Környezeted úgy érzi majd, hogy bármikor támaszkodhat rád, éppen ezért szükséges, hogy ugyanaz az ember köszönjön vissza rájuk a munkában és bárhol máshol is.
 

Szólj hozzá!

Címkék: brand álláskeresés hitelesség önismeret márka hírnév következetesség hatásfok csakhaladoknak personal brand


A bejegyzés trackback címe:

https://csakhaladoknak.blog.hu/api/trackback/id/tr841788276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása