Csak haladóknak!

Állásban haladni: hogyan legyünk haladó álláskeresők, hogyan építsünk fel egy sikeres personal brand-et? Tanácsok, aktualitások csak haladóknak!

2010.03.04. 19:12 Hajdu Zoltán

Légy Te a "Hős" a personal brandingben!

A personal brand egyik alappillére a megjelenés, külső. Az, hogy mit mutatsz magadból kifelé nagyon fontos, de még ennél is fontosabb, hogy önazonosságban legyél a megmutatni kívánt márkaszemélyiséggel, hiszen így a hatás garantált. Lehet, hogy te vagy a "Hős" archetípusa?

Az alaptípus (archetípus) konkrét tartalmat, jelentést ad a személyes márkának. Azt mutatja, hogyan csinálsz valamit, hogyan viselkedsz mások előtt. Hippokratész 4 alaptípusából származtathatjuk őket, de számos példát találunk rájuk a mai világban is. A márkaépítés célja, hogy sikeres legyél, hatékonyan, könnyen érvényesülj, környezetedben pozitív visszhangot kelts. Ezt a célt kell kivetítened, hogy mások is azt lássák rajtad, amit valójában el szeretnél érni. Ez egy öngerjesztő folyamat: ha azt mondod magadnak, hogy sikeres leszel, és ezt a hozzáállást mutatod környezetednek is, akkor nagyobb eséllyel leszel tényleg sikeres.

Kiváncsi vagy már, hogy Te mit tudsz mutatni? Hasonlóan más kategorizáláshoz az alaptípusok is csak irányt mutatnak, dominálhatnak, de senki sem „csak ez” vagy „csak az”. Viszont szem előtt kell tartanod, hogy az erős personal brandhez kitartóan és következetesen egy alaptípus jellegzetességeit kell visszatükröznöd (legfeljebb kettőét).

Az Ápoló: segít a bajban és megvéd

Az Alkotó: késztetést érez, hogy alkosson és megújítson

A Felfedező: kutat és felfedez

A Hős: bátran cselekszik a jó cél érdekében

Az Ártatlan: a tisztaságot, jóságot, boldogságot keresi

Az Udvari-bolond: a jópofa viselkedés mögött komoly tartalom húzódhat meg

A Szerető: megtalálja és ajándékozza a szerelmet és az érzéki élvezeteket

A Varázsló: helyzeteket irányíthat, megváltoztathat

A Hétköznapi Srác/Lány: önmagával rendben van, kapcsolatot teremt másokkal

Az Uralkodó: irányít, szabályokat alkot, rendet teremt a káoszban

A Száműzött: fellázad és megszegi a szabályokat

A Bölcs: segít másoknak eligazodni a világban
 

Szólj hozzá!

Címkék: siker márka archetípus csakhaladoknak personal brand márkaszemélyiség alaptípus


A bejegyzés trackback címe:

https://csakhaladoknak.blog.hu/api/trackback/id/tr981809476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.