Csak haladóknak!

Állásban haladni: hogyan legyünk haladó álláskeresők, hogyan építsünk fel egy sikeres personal brand-et? Tanácsok, aktualitások csak haladóknak!

2010.02.27. 11:07 Hajdu Zoltán

A personal brand 4 tézise

Igazi balladai homály lengi körül a personal brand kérdését, sokan, közöttük talán Te sem tudod pontosan, mihez is kezdj ezzel a divatos és megfoghatatlan témával. Most négy alap tézist mutatok be a személyes márkával kapcsolatban, amelyek eloszlathatják a ködöt.

  1. Az erős személyes márka segít abban, hogy szem előtt lehess azon emberek számára, akik pontosan azt keresik, amit Te nyújtani tudsz. Ha nem emelkedsz ki a tömegből, olyan leszel, mint egy árucikk, amelyért csak a legszükségesebb minimális árat fizetik meg. Kitűnő például szolgálnak erre a híres celebek, zenészek, filmsztárok. Azt a többlet összeget, amit megkeresnek, csak részben köszönhetik tehetségüknek, részben pedig a média által kínált lehetőségeket kihasználva erőteljes és egyedi személyes márkájuknak.
     
  2. A kialakított personal brand túlélhet Téged. Rengeteg példát találsz arra, hogy a személyes márka évtizedekig, akár századokig is "élő" lehet, ezáltal folytatva a termékek és szolgáltatások eladását. Gondolj itt William Shakespeare-re, akinek személyes márkája még mindig bevételt hoz a Royal Shakespeare Company-nak, vagy Marilyn Monroe-ra, akinek ma szavazásokat, híreket, rajongói klubot, és közösségi szolgáltatásokat kínáló weboldala üzemel.
     
  3. Talán kicsit meglepő, de saját neved is része személyes márkádnak. Ha szeretnéd ezzel is erősíteni saját márkád, figyelj rá, hogy neved könnyen megjegyezhető és kiejthető legyen. Ha nehéz kiejteni, akkor ez könnyen megakadályozhatja a szájreklám kialakulását. Ezt kiküszöbölheted azzal is, ha valamilyen könnyen megjegyezhető magyarázatot fűzöl a kiejtéséhez.
     
  4. A personal brand nem azonos a munkahelyi pozícióval, a karriered aktuális státuszával. Vannak, akik ezért hajtanak, és ha egyszer megszerezték, nehezen engedik el. Úgy hiszik, a megszerzett pozíció határozza meg, hogy kik is ők. Munkahelyi pozíciód ugyan megmutathatja a hierarchiában a helyed, talán a képességeidre is rávilágít, de nem mutatja meg, hogy miért dolgozol, és nem tesz Téged egyedivé.
     

A personal brand megértéséhez javaslom, hogy olvasd el az Álláskeresők mantrája: "brand yourself" bejegyzést is.
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: márka csakhaladoknak personal brand személyes márka


A bejegyzés trackback címe:

https://csakhaladoknak.blog.hu/api/trackback/id/tr921794316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.