Csak haladóknak!

Állásban haladni: hogyan legyünk haladó álláskeresők, hogyan építsünk fel egy sikeres personal brand-et? Tanácsok, aktualitások csak haladóknak!

2010.02.21. 21:15 Hajdu Zoltán

Legyünk jó célpontok!

Ha nagyon szeretnéd levadásztatni magad, semmi kétség, szükséged lesz az ACID teszt ismeretére és a megfelelő USP kialakítására. A rejtélyes rövidítések egyszerű tényeket takarnak, a szó szoros értelmében. Vadászatra fel, készülj fel a jó vad szerepére.

Minden álláskereső álma egy olyan hirdetés, amely pontosan őt írja le. Ez az eset egyeseknek csak álom marad, míg azoknak, akik tisztában vannak a fejvadászat és kiválasztás folyamatával egy lehetőség. Az ACID teszt és az USP kialakítása segíthet abban, hogy ez a tökéletes egyezés ne csak álom maradjon. 

Ha végignézel önéletrajzodon, (jó esetben) megtalálhatod benne a legfontosabb tényeket magadról, amelyek a fejvadászt is éppúgy érdeklik. Tehát a legegyszerűbb és legkonkrétabb tényekből kell kiindulnod. A fejvadász is ezt teszi a maga oldalán, fogja a Megbízó igényeit és „lefordítja” őket 5-6 tényezőre, amelyek szűrőkritériumként szolgálnak a vadászat során. Ezek a kritériumok manapság megjelennek egy-egy álláshirdetés szövegében is, így a legkézenfekvőbb, ha ezt veszed alapul. Ez a fejvadász ACID tesztje. A teszt mindig mérhető és tényszerű, azaz jó esélyed van egyértelműen megállapítani, hogy te mennyire „illesz” az adott hirdetéshez.

Saját illeszkedésed, jóságod javítását célozza az USP (unique selling proposition), amelynek lényege, hogy magadat, illetve önéletrajzod jellemző tényeit próbálod párosítani az ACID teszttel. Adott a fejvadász 5-6 szűrője, mint például:

  • MBA végzettség
  • ügyvezetői múlt egy legkevesebb 300millió forintos éves jövedelmű cégnél
  • minimum 3 év szakmai tapasztalat nemzetközi környezetben
  • online direkt marketing kampányok lebonyolításában szerzett gyakorlat
  • B típusú jogosítvány 
     

Most pedig vedd sorra a saját magadat jellemző legfontosabb tényezőket végzettség, szakmai tapasztalat szempontjából. Szigorúan tényekről beszélünk, arról, hogy mit csináltál a karriered, múltad során. Ezután egymás mellé teszed a saját listádat és az ACID tesztet, és megnézed, hogy mely tényezőkkel felelhetsz meg leginkább az ACID tesztnek. Ez a párosítás tulajdonképpen maga az USP, amikor kialakítod saját értékesítési ajánlatodat a fejvadásznak. Ha jól választod ki a jellemzőket, és elég nagy az egyezés, te leszel a vad a fejvadász célkeresztjében. A választáshoz jól jöhet egy pártatlan külső szemlélő, akinek kikérheted a véleményét.

Ez a technika azért lehet eredményes, mert egyszerű, gyors és megkönnyíti a fejvadász munkáját is. Alkalmazd az USP-t, mert

  1. mérhető és tényszerű
  2. csak 5-6 jellemzőt emel ki
  3. a jellemzők kombinációja megkülönböztet téged más jelöltektől
  4. ezeket a pontokat felhasználhatod a kísérő levélben is

 

Szólj hozzá!

Címkék: állás álláskeresés önéletrajz álláskeresők önismeret cv fejvadászat personal branding csakhaladoknak csak haladóknak personal brand állásban haladók állásban


A bejegyzés trackback címe:

https://csakhaladoknak.blog.hu/api/trackback/id/tr931779326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.